fredag, juni 08, 2012

Kort til 90 - års fødselsdag m.m.

 Kort til runde fødselsdage er altid gode at have på lager! I min designpakke fra Panduro Hobby var der masser af skønne ting fra Prima. Bla. papirblokke og disse skønne chipboards, som jeg har brugt her.
En MS punch, en die, nål og tråd og noget seambinding og så laver kortet næsten sig selv! :)

Nærbillede af den fine chipboardfigur med glimmer på. Tallene er også fra Prima.

 Samme model i andre farver og uden tal og tekst.

Hvor meget jeg end elsker papir og at nusse med det, så sker det også, at jeg får lyst til at lave noget andet.

Jeg har i mange år lidt forfærdeligt af spændingshovedepine, som ofte kom i migræneagtige anfald på op til 3-4 dages varighed, hvor jeg ikke kunne lave andet end at ligge i min seng og brække mig og hyle af smerter! Dengang turde jeg end ikke kigge på et par strikkepinde! Jeg prøvede alt muligt forskelligt for at slippe for anfaldene, men ingen af de traditionelle midler/behandlinger mod migræne hjalp (det var jo det, som både jeg selv og lægerne mente jeg havde!) For nogle år siden faldt jeg over en holdningsbandage og tænkte... ja hvorfor ikke prøve sådan en, jeg havde jo prøvet så meget andet!  Og HURRA det var da lige det der skulle til! Det er en elastisk anordning, som trækker skuldrene tilbage og sørger for, at man ikke falder sammen i ryggen. Jeg bruger den faktisk næsten ikke mere, for den har lært mig, at rette op på min holdning! Det undrer mig, at ingen af mine forskellige læger har tænkt på, at det kunne være det der var galt?? 
Jeg kan stadig få slem hovedpine og jeg får meget let hold i nakken, men de voldsomme anfald har jeg lært at tage i opløbet. Jeg skal passe på ikke at sidde i den samme stilling for længe, huske at dreje hele kroppen og ikke kun nakken, når jeg taler med folk, som sidder ved siden af mig, hele tiden huske på, at jeg ikke må sidde og falde sammen i ryggen og  huske at lave udstrækningsøvelser jævnligt! 
At slippe for de voldsomme smerteanfald gav mig mod på, så småt at begynde at hækle og strikke igen og det går fint, hvis jeg passer på ikke at overdrive....ikke for lang tid af gangen og mange pauser, så hurtig strikker bliver jeg aldrig. :)
Jeg er lige blevet færdig med sjalet herover (mangler kun at hæfte ender, vaske og strække det) :)
Mønsteret hedder Garden of diamonds og er fra Drops HER
Garnet er Hverdagsgarn fra Rasmilla.

Tak fordi du kom forbi og rigtig god weekend. Vi skal have gadefest i morgen og da teltet står i vores have fra sidste lørdag, bliver det her i år! :)

23 kommentarer:

Dortesjs sagde ...

waue, næsten sig selv ! arrrr ik helt ...super flot og elegant kort og waue igen super lækkert sjal..vildt smukt

Krebsen sagde ...

Rigtig flot kort og sikke noget super lækkert papir, måske man skulle tjekke Panduro om de har det.
Sødt sjal
Puha, det lyder overhovedet ikke rart med den voldsomme hovedpine og dejligt du fandt en løsning på at holde de slemme anfald for døren.
Måske man skulle overveje sådan en bandage, jeg spænder meget pga min dårlige hørelse og har ofte skuldrene siddende oppe omkring ørerne.
Rigtig god weekend

nedergaard ( Lissy ) sagde ...

Hvor er det nogle smukke kort ... og en super lækker sjal. Dejligt at du har kunnet hjælpe dig selv næsten ud af det smertehelvede som jeg af egen erfaring godt ved hvordan er. Men har nu aldrig hørt om denne bandage... har også lært med tiden at tage det i opløbet,( og gøre de ting du beskriver ) og gør brug af en kiropraktor ind i mellem.
Ha en rigtig god aften

Karina Beck sagde ...

Rigtig lækre kort.
Hvor lyder det godt, at du fandt en måde at afhjælpe den værste hovedpine på!
Kanonflot Sjal. Det kan være, at du får brug for det i weekenden.
God fest. Jeg vil krydse fingre for godt vejr.

morkaren sagde ...

Jeg blev så optaget af din beskrivelse af dine anfald, at jeg næsten glemte de skønne kort, det er nemlig mærkeligt hvis jeg drejer hovedet eller pluselig kikker opad så til tar min svimmelhed. Det er et meget smukt sjal du har strikket, sådan et er virkelig uvuderlig i den danske sommer. knus morkaren.

Karin sagde ...

Lækre kort ;) i skønne "bløde" farver! Flot strik, og det er du jo go til :) Ses tirsdag til en dejlig tur!!

Karin sagde ...

Lækre kort ;) i skønne "bløde" farver! Flot strik, og det er du jo go til :) Ses tirsdag til en dejlig tur!!

Mariastine sagde ...

Flotte flotte kort :) jeg er vild med din stil. Rigtig god weekend.

Jytte sagde ...

Dine kort er smukke, men wauw ... hvor jeg beundrer det smukke sjal!! Sikke et arbejde!!

Ha' en dejlig weekend :)

Netti sagde ...

Rigtig smukke kort du har lavet - farverne er lige mig :) Modellen må jeg vidst afprøve engang for det ser godt ud.
Fedt at du har fundet ud af noget der kan hjælpe mod din migræne.
Lækkert sjal du har lavet..bare det var mig der kunne det for jeg elsker sjaler og tørklæder :)
Kan i have en god vejfest :)

Gitte sagde ...

Super smukke kort.
Dejligt at du fandt at måde at håndterer din migræne.
Smukt sjal.

Annette / aka sagde ...

Rigtig søde kort. Og tænk at e bare lige laver sig selv....Jeg ville jo skulle arbejde en del for at lave det så fint. hihi

Hvor er det dejligt at du fandt en metode til at lindre hovedpinen.
Uanset hvordan og hvad der har hjulpet, så er et liv med hovedpine og migræne frygteligt.
Og så er det jo dejligt at du kan bruge energien på at strikke og hækle også. Smukt arbejde.

God weekend - og gadefest.

Dorthe sagde ...

2 lækre kort du har lavet. Og WAUW et smukt sjal! Kender alt for godt de forbandede migræneanfald - jeg blev dog hjulpet af Kranio Sakral terapi - og nu er det sjældent HELDIGVIS at jeg får migræne.
God weekend.

Rafns hjørne sagde ...

De kort er bare rigtig søde, og sikke et fint sjal du har strikket.
Det er vel nok dejligt for dig, at du har lært at forebygge sådan en slem hovedpine, så du igen har mod på håndarbejdet.
God weekend.

Alfie sagde ...

Virkelig søde og romantiske kort - og super lækkert sjal. Bare det var mig der kunne det.

God weekend.

Lina sagde ...

Super fine kort. Og hvor var det bare fantastisk at læse om din 'kamp' mod hovedpinen, og hvordan det lykkedes dig at komme den lidt til livs. Det var lige sådan en positiv historie jeg havde brug for at læse idag, så selvom den ikke var ment specifikt til mig, så tak for den aligevel :) Hvor er det bare blevet smukt det sjal. Dejligt at du kan nyde den hobby igen, også selvom det kun er i små doser.

Gitte sagde ...

Smukke kort og et lækkert sjal.

Det lyder da fantastisk, at du kan holde smerterne væk på den måde.

Riet sagde ...

What a wonderful card Charlotte.

Hugs Riet.xx

Jette Munkbøl sagde ...

Rigtig smukke kort du har lavet,
så lækker papir og farver:)
Dejlig du har fundet en løsning på din smertefulde hovedepine. Vi burde alle rette os efter de regler, men at trække skulderne tilbage, dreje i hele kroppen, holde pauser og strække ud.
Tak for din historie, glæder mig at du kan hækle og strikke lidt, ind i mellem:)

Loppe sagde ...

Hej du !

Fandt vej via 'MorKaren' og 'Vivi'

Er ikke scrapper eller hvad det nu hedder,
men fascineret - dét bli´r man af at kigge med her...

Har du lavet noget 'Maritmt' en gang ??

Eller kender du nogen ?

f.x fyrtårne - måger - skibe- tang - konkylier - reb og knob - signalflag - sand - sol - vand - søstjerner - osv osv ????

Hører gerne fra en der ville løfte en udfordring for / fra mig

Betaler naturligvis "gildet"

Håber også jeres fest var det rene gilde og gik godt..

Sommerhilsen fra Loppe

Grete sagde ...

Hvor er det nogle smukke kort du har lavet.

Skønt at høre at du er sluppet af med den forfærdelige migræne, det er forfærdelig når det bare hamrer løs inde i skallen, kender det desværre godt men heldigvis har det aldrig varet i flere dage som det du beskriver.

Jeg er vild med det fine sjal, det kunne jeg godt finde på at gøre dig kunsten efter.

Susanne sagde ...

Meget smukke kort, som du har fået lavet. Og det er virkelig et flot og smukt sjal.
Det er ikke særlig sjovt, at skulle døje med migræne eller hovedpine. Man føler at man ikke kan være nogen steder.
Du er velkommen til at kigge forbi min blog og læg en kommentar og blive fast læser.

Rosa Jensen sagde ...

Rigtig flotte kort, og sikke en smuk sjal.